14 November 2011

Hallojsan!
Fann ett paket i hallen när jag kom hem från skolan, det var från mormor. Hon hade skickat en liten (stor) julprydnad som jag kan sätta upp i mitt rum. Tror dock jag väntar ett par veckor till. Det var i alla fall en stjärna i halm som man kan hänga upp, väldigt svenskt. Den kommer passa finfint i mitt rum. Är så galet taggad på julen just nu, vill bara bombardera mitt rum med julpynt och baka pepparkakor men känns en aningen tidigt. Men till första advent ska jag pynta! Ska se om jag kan hitta en ljustake med fyra ljushållare, annars får jag vara uppfinningsrik...
Har ju sagt tidigare att det går lite upp och ner här. Nu har det varit toppen och bra ganska länge men känner att jag är på väg ner igen, inte hemlängningsvis men skolmässigt. Tycker inte jag fattar någonting och att det bara går dåligt. TROTS att jag fick ett jättebra betyg i matte idag. Men det kapitlet vi håller på med nu har jag inte gjort förut och det har dom så då blir det svårare för min lärare förväntar sig att alla ska kunna det redan. Vi har prov helahela tiden. Inte liksom en period då alla proven är, där innan höstlovet och julen, utan vi har prov i ett ämne var tredje/ var fjärde vecka. Är så himla omotiverad på skolan just nu. Har prov i gitarr på torsdag och det är egentligen inge svårt men jag väljer att istället för att plugga så går ut, kollar på film, gör andra läxor som inte är lika viktiga, i allmänhet prioritarar bort det jag borde göra. De jobbigaste ämnena just nu är nog S.O, kemi och bild. Ja jag skrev bild. Vi har jättemycket att göra där, samtidigt som vi håller på med vårt grupprojekt så ska man rita tre personliga teckningar till slutet av november, jag har gjort en halv. Har ingen lust att göra någonting över huvud taget. Hjälp med motivationen någon?
Inga roliga bilder tyvärr, när jag kommer hem är solen redan nere så då blir inte så mycket foto.
Ska gå och lägga mig nu, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: