Back to school

Hej Svejs, idag var det första dagen av skolan för min del. Jag var galet nervös innan och kunde praktiskt taget se när mitt hjärta hoppade fram och tillbaka. Det började med det ultraklassiska, en gul, stor, amerikansk skolbuss med dubbelsäten hämtade mig och några andra och körde oss till skolan. I skolan fick jag sen leta runt i en kvart efter ett klassrum som inte fanns eftersom det var gympasalen, där fick ja schema och kalender och sen började dagen. Man har bara fyra lektioner varje dag men dagarna är trots det väldigt långa. Jag börjar nio och slutar 16.10 så dagarna börjar runt 7 och jag kommer hem 5 så har inte särskilt mycket tid till annat.

Av någon dum anledning har jag valt kemi som extra ämne, just nu har vi bara börjat med repetition så det fattar jag men jag kan ju inga svar på franska, kan allt på svenska istället, jobbigt. Engelska ägde jag, skönt med ett ämne som man faktiskt fattar :P Sen engelsk film har jag världens skönaste lärare som typ känner min värdfamilj också, han är engelsk kanadensare så han pratar BRA engelska till skillnad från min vanliga engelska lärare.. Vi hade bara lite introduktion idag men nästa gång ska vi börja kolla på nån film med Bruce Willis, soooft lektion!

 

Just nu håller Albert på att fixa med internet, det går inte så bra. De har inte wi-fi utan man kopplar upp sig med en sån där sladd till datorn och så behöver man ett lösenord som de har glömt. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag kanske går till Gallerian och ser om de har gratis internet där :p Men jag har jättemycket problem med mitt bankkort. Jag använder maestro och det funkar tydligen inte här så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Måste prata med pappa men klockan är liksom 3 på natten i Sverige så jag ska försöka skicka iväg ett mejl. Jag ska till Montreal imorgon i 3 dagar så jag behöver verkligen pengar, vi ska tydligen ut på någon fancy restaurang på söndag med Alberts syster och jag har just nu 40 dollar att spendera och det ska räcka i 2 veckor innan jag hinner få ett annat kort.. Tack och hej leverpastej säger jag bara.

 

Tyvärr blev det inga bilder, inte så kul kanske men har ingen rolig bild just nu...

Nu ska jag se hur det går med hela fixainternetlösenordgrejen. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: