Jag saknar

Det finns så mycket just nu som jag saknar, inte bara de självklara sakerna som min familj och mina vänner men typ som svensk musik och radio, teve, språket..

Jag saknar svenskt godis, svenska affärer, vägskyltar och dålig reklam. Jag saknar min cykel, att kunna gå ner till ica och köpa nudlar och en färdig kycklingklubba för man inte orkar laga mat, att kunna fixa en kopp te på mindre än en minut och kunna sitta och dricka den koppen med te på mitt rum i pyjamasbyxor i min fina röda stol och kolla på ett nytt avsnitt av någon av alla serier jag följer. Kanske äta en kanelbulle som mamma eller pappa bakat till det. Och på tal om kanelbullar, jag saknar att gå till 7eleven på rasterna när man är hungrig men istället för att köpa en macka så köper man en brownie eller godis på tobac sen så fort man kommer in i klassrummet så blir man plötsligt allas bästa vän bara för att de vill ha en bit av min godsak. Jag saknar att mitt i natten kunna gå in till Fredrik och föreslå att vi ska baka en kladdkaka och den här gången faktiskt slå rekord. Jag saknar alla pappas dåliga skämt och faktumet att han skriker i telefonen för att försäkra sig om att vederbörande hör vad han säger. Jag saknar mina och mammas löften som vi höll i typ en vecka, t.ex. att gå en promenad på djurgården en gång i veckan och prata franska i en timme eller att inte äta godis, det höll i nästan 2 månader faktiskt haha.. Jag saknar alla gånger Ralf och Henri har behövt säga till mig, Saga, Astrid och Hedvig för att vi pratar eller skrattar för mycket på en lektion. Jag saknar spontaniteten och galenskaperna med Nicole, Effie, Ellinor och Cornelia t.ex. alla våra tiotals bullkalas och tårtpartaj!

Som sagt det finns galet mycket saker som jag saknar hemma men jag skulle inte vilja åka hem för någon av dem och avbryta mitt utbytesår (eller jo kanske för min familj) men poängen är att jag faktiskt börjar trivas här och tror (hoppas i alla fall) att jag kommer klara ett helt år. Lätt att säga kanske, det har inte ens gått en månad :s  haha jaja vi får se hur det går :)

 

 

Nu ska jag plugga lite sen sova. Så Godnatt så länge! :)



Kommentarer
Postat av: p h o t o g r a p h y b y siri

hihi naw :') ska jag absolut göra :D

2011-09-14 @ 15:07:16
URL: http://shal.blogg.se/
Postat av: Effie

Du klarar det Katarina, det har inte ens gått en månad och det tar ett tag att vänja sig ju :) När du kommer hem så har du hela livet på dig att leva i Sverige och göra en massa svenska grejer med oss, höhö :p

2011-09-14 @ 20:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: