Montreal

I helgen var vi i Montreal och hälsade på mina värdföräldrars dotter. Det var väldigt kul, roligt att komma till en lite större stad också fast vi hade aldrig tid att strosa runt så det var lite synd. Jag hade gärna kollat runt lite men men. Vi tillbringade som sagt dagarna hos deras dotter, Josian och vi kom på lördag eftermiddag så då chilla vi bara hos dem och på söndagen så ösregnade det hela förmiddagen så gick inte att göra så mycket då. I normala fall skulle jag sovit bort den tiden men nejnej det fick man inte. De hade två småbarn 1och 3 år som vaknade kl. 6 varje morgon och måste skrika i hela huset så att man vaknade och trodde att någon hade blivit skjuten eller nåt. Men ikväll ska jag lägga mig tidigt så jag verkligen hinner sova innan skolan. Börjar med engelsk film, chiiiiiill! :)

Andra dagen i Montreal, på eftermiddan, så gick vi ner till en brygga och metade. Det var ganska mys, jag hade världens tur! Jag fångade runt 12 styckena små firrar. Alla var pyttesmå men ändå. Jag läste någonstans att fiskar har korttidsminne så det kan hända att det var samma fisk jag fick upp en massa gånger… Tänkte en massa på Cornelia då, när vi var på hennes landställe och metade och hon blev så sur för hon aldrig fick någon fisk :p

På vägen hem stannade vi på en utkiksplats där vi hade utsikt över hela staden, oturligt nog så regnade det och var ganska dimmigt så man såg inte så mycket men det var fint ändå. Sen, väl på motorvägen med 5 timmars bil framför oss, såg jag ett IKEA-varuhus! Jag blev tårögd, den var så fin, haha. Och när vi åkte genom staden såg jag en hästens butik, visste inte att de var internationella och häromdagen hörde jag en Robyn låt i en klädbutik. Så det känns ganska skönt att jag vet att Sverige är med mig lite grann i alla fall. Sen har jag ju facebook och får ständigt mejl från mamma och pappa och brev från lite olika människor :)

 

 

 

Det var allt! Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Effie

Naw, Sverige är alltid med dig!

Så sjukt bra att jag kan följa ditt liv här, jag är din mest trogna läsare.

2011-09-09 @ 17:07:45
Postat av: katarina

haha jo jag tror det :) Tänker på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: