Härom veckan

Hej!
Förlåt att det var så länge sen, har haft fullt upp och inte direkt någon lust att blogga.
Har haft en jättehärlig kväll med min värdpappa, efter middagen åkte vi iväg till flygplatsen och tog en tur i hans plan. Det var så vackert med solnedgången och helt stilla vatten! (Lägger upp bilder lite senare) Efter det gick vi och köpte varsin mjukglass på Bienfaits - de har nog den godaste glassen någonsin!
Annars idag har jag gjort lite läxor, skrivit en text om jämställdheten i Marocko. Klarar nu att skriva en hel text med bara ett par få ord med hjälp av lexikonet, trodde inte min skriftliga franska hade blivit så mycket bättre, men det har den ju uppenbarligen! :)
Har kommer bilder från mina tio dagar med Marie, det kändes inte som om vi gjorde så mycket annat än att chilla men vi hann med en hel del ändå.
Vi bakade och lagade mat hejvilt! Här håller vi på med en ostkaka. Vi gjorde också muffins, kanelbullar, nån tysk påsk kaka och svenska köttbullar!

Maries "värdmorfar" har en Cabane à sucre som vi åkte till en dag. ^här är en av alla maskiner man använder.

Alla (totalt 9 st.) bestämde sig att ta på sig rutiga skjortor i och med att vi skulle till skogen och det kändes väldigt kanadensiskt, värsta slumpen att alla var klädda likadant tyckte vi.. hehe

Traktorer, pick-ups, stövlar, skog, rutig skjorta, kan det bli mer Kanadensiskt haha

Vi tog många fiiina bilder!

Brezels! De såg godare ut än var de var...


Ååå så var vi på Maries lillasysters uppvisning, det var jättekul! Här ser ni min skola också.
Annars gick vi på många promenader, varje dag nästan, kollade på filmer, diska :p, "pluggade" och allmänt chillade galet.
Nu måste jag sova! Gonatt gonatt :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Åh det låter helt underbart, grattis till en supervecka! :D älskar bilder på er när ni posar i skogen

2012-04-19 @ 10:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: