Liten uppdatering

Hej!
Jag vet att jag är världsämst på att uppdatera, kan inte direkt skylla på att jag inte haft tid heller, det är ju lov, men jag har bara inte haft någon lust eller ork. Men kan gottgöra med att berätta lite om de senaste dagarna. Börjar med Nyårsafton. En del av släkten kom hit, det bjöds på god mat och trevligt sällskap. För mig kändes det mer som julafton, i alla fall i matväg; prinskorv, köttbullar och lax... Gott var det i alla fall. Kvällen spenderades bara med att prata, skratta och spela schack... Har nyligen funnit att det inte är så dumt, trots flera år av hat (lite som twilight hehe) Såg inte ett enda fyrverkeri här men jag nöjde mig med bilder på nätet haha :p Vid midnatt sprutade champagnen och helt plötsligt var det 2012!
.
På nyårsdagen åkte vi till Alberts mamma som bor typ en timme härifrån, där var verkligen stora, feta släkten. Bara Albert har 11 syskon, sen var det kusiner, sysslingar och pysslingar också. Det var inte så jättekul för mig som knappt kände en kotte men jag fick skjuts hem av Agnes några timmar senare, fick äta hos henne efter. Lekte med hennes barn, som är så söta! Trots att de driver mig till vansinne ibland så har de sina "moments". De sa till exempel; Jag tycker om att leka med dig, du är rolig! Speciellt nu när du pratar bättre franska. Man tackar :p De är så gulliga med deras gonattkramar också toho! :D
Försöker piffa upp inlägget med en bild :)

Idag har varit en så där allmänt seg dag då man inte gör så mycket, har pratat med pappa och mamma, gått en promenad, kollat på film, läst, pratat med Fredrik m.m. Skulle egentligen gått och lagt mig för runt två timmar sen men så föreslog Albert att vi skulle spela ett parti schack, om det hade varit 5 månader sen skulle jag skrattat och gått och lagt mig, men nu tyckte jag det var en god idé. Det är ju ett vädligt långsamt spel, tog mer än en timme. Jag var såå nära på att vinna! Men det var faktiskt jättekul att spela :)
Nu är folk på väg till jobbet i Sverige, så sent är det här. Ligger i sängen helt klar ska bara skriva en sista rad. Älska wi-fi! Ska försöka fota lite mer så jag har nåt vettigt att skriva om.
Men nu måste jag sova! Gonatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: