Öhh jag parlerar francais?

Halloj!
One tree hill och te så där på kvällskvisten är alltid mys. Har nu krupit ner i sängen, ska ta en sista titt på franskan som jag har prov på imorn. Äntligen fredag förresten! Som jag har längtat, den här veckan har varit så lång. Men i helgen ska alla utbytesstudenter till en "Cabane à sucre". Det är nu lönnsirapen börjar komma så då är det tradition att åka ut i skogen och smaka på den och ha en stor fest. Man tar lite lönnsirap och så häller man det i snön så att det blir lite stelt och segt och så rullar man det på en pinne för att sedan äta. Men för någon som mig som inte tycker det är så jättegott vet jag inte vad jag ska göra. Har inte vågat erkänna att jag inte tycker om det heller haha jag kommer ju bli hatad av hela Kanada i sånna fall! 
:D
Usch på s.on idag hade vi högläsning och så hade vi vikarie och självklart när hon ber om en frivillig att läsa så är ingen det och då självklart pekar hon mot mig! Så jag tvingas läsa en hel sida om kriget i Syrien, eftersom jag var jättenervös fick jag någon knäpp accent och meningarna blev helt oförståeliga. Var helt tomatröd i ansiktet efteråt och vågade inte titta någon i ögonen. Huuuh jag hatar att prata inför hela klassen! t.o.m på svenska..
Jaja nu ska jag vässa pennan och ta fram franskan igen, bonne nuit! :)

Kommentarer
Postat av: Effie

Shiiit vad jobbigt att läsa sånna grejer inför alla, aaaah! Men du lär dig mycket, saknar dig!!

2012-03-30 @ 17:00:50
Postat av: EM

oth!!! :D))) ääälska senaste avsnittet! :D



du är inte ensam om att känna så, lovar att alla var aasglada över att du fick ta smällen och läsa! du är duktig! :)

2012-03-31 @ 23:41:29
URL: http://rideofyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: