It's the most beautiful time of the year ♥

Glad Lucia allihop! 
Redan 13 december idag! Det är ju helt galet vad tiden går snabbt, kan det inte sakta ner lite man hinner ju inte njuta av alla små saker som tända ljus, julmusik och vänliga människor som önskar en god jul på jobbet. 
Hade önskat att jag kunde gå på någon konsert ikväll men jobbade tyvärr. Jag firar lite nu i min ensamhet med julkalendern, julmusik, blåbärste och adventsljus. Herre vad jag crave'ar pepparkakor just nu men jag får nöja mig med degen. Har ätit tillräckligt idag i alla fall. Delade ut till morgontrötta Norra Realare i entrén, amigo som jag är. 
Ljus är nog bland det mysigaste på julen! 
Bakade lussekatter häromveckan, de lite missbildade, olika storlek till vänster är mina, Fredriks och Oskars och de perfekta, identiska till höger är mammas.
De var fina när de kom ut från ugnen. De lär ha varit goda, men jag är en sådan osvensk människa att jag inte tycker om gula bullar. 
 
Jag vill så gärna baka pepparkakor i helgen! Sen måste jag på julklappsjakt också, det vill jag mindre.. Det finns inget värre än att julshoppa bland arga, irriterade, svettiga stockholmare på en lördag. Alla armbågar sig fram bland affärerna och blir bara sura på varandra... jaja det finns värre saker! 
På söndag ska jag förresten se The Hobbit! 3 timmar i biosalongen blir det. Tagga! Ska bli jättekul att träffa lite gamla klasskompisar, händer inte så överdrivet ofta längre :)
Nu ska jag njuta lite mer av julstämningen. Pusspochkramochkärlektiller! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: