Carneval de Quebec

Hejsvejs!
Kom precis hem från en av de bästa helgerna sen jag kom hit! Helgen var verkligen gryyym! :D
Fredag morgon började road-trip'en till Quebec city med tjejerna härifrån och vi kom fram vid lunch. Därefter hade vitre timmar i det största shopping centrumet jag någonsin sett. Det.var.otroligt. Tiden gick fort och jag lämnade stället med ett par shorts, en kjol, ett par jeans och en rätt tom plånbok. På eftermiddan träffade vi de andra och så blev det middag och fritid i gamla Quebec. 
halvbra bild från facebook
På lördagen kollade vi på karnevalen, blev lite besviken, trodde att eftersom det är världens största, att den skulle vara lite mer imponerande men det fanns en del riktigt roliga saker och en massa isskulpturer! Men det var kallt som satan, -20 + vind och vi var ute i tolv timmar. Men med varma kläder och en massa varm choklad gick det bara bra. Det var något fel med min kamera, så blev inte så mycket bilder från kvällen men från dagen fanns det en del :)
.
Marie, Ludvig och Lauritz

Mycket folk

Silvia

Isslott

.

Pariserhjul

Glada karnivalare :)

Fredag kväll sov jag nog runt 4 timmar och lördagen var ännu värre, då sov jag bara två. Men man stannade uppe och prata och skratta hela natten med nyfunna vänner och hade det allmänt mysigt. Jag blev utslängd från ett kök tre gånger tills den ansvarige låste dörren, jag har lärt mig en massa onödiga saker på tyska, haft djupa konversationer om konst klockan två på morgonen, har kommit närmare en vän och även hittat en massa nya fina vänner. Alltihopa har bidragit till en grym helg!
Kom hem igår eftermiddag och gick och la mig på en gång. Hade lite svårt att hålla ögonen öppna på S.O lektionen idag också. Sa åt mig själv att lägga mig tidigt ikväll. Men nu är klockan redan halv elva och jag sitter ju fortfarande här.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: