Hemma från ännu en grym helg!

Hej!
Nu är jag hemma från min helg i Quebec med Marie. Vi hade det verkligen superkul där :D Vill inte vara tillbaka haha :p Vi hade runt tre dagar i staden där vi bodde med min IEC dvs hon som organiserar mitt utbytesår, hon är verkligen supersnäll och var som en liten guide.
Vi kom fram på lördag vid lunch och hade hela dagen och kvällen framför oss själva för Julie skulle på någon middag så vi traska runt i Quebec i 8 timmar! Vi var väldigt turistiga och titta och fotade allt. Vi köpte lite souvernirer och åt billigt för att lägga pengar på annat... :p
Det började ju halvbra med vårat dåliga lokalsinne i en främmande stad...

Mario-slottet!

Fina gator i gamla stan. (Hit måste vi mamma och pappa!)
Hela lördagen gick vi bara runt i små turistbutiker i gamla stan och titta runt och allmänt njöt av det fina vädret. Efter runt 5 timmar var vi dock så slut och hade så ont i fötterna att vi hade svårt att gå, då hitta vi en bänk och satt där tills vi hade tillräckligt med krafter att leta upp ett café och ta en paus där istället. Men tiden gick så sjukt fort! Vips så var det kväll och mörkt och vi börja gå hemåt.

Vid en fontän utanför parlamentet. Kände mig väldigt sommrig! :)

Hittade en svensk flagga i en turistbutik och blev löjligt glad! Köpte den tyvärr inte.. Däremot köpte jag en t-shirt där det står Quebec på - lite souvernir så där :)

På söndag hämtade vi upp en annan utbytesstudent och åkte iväg till ett vattenfall tillsammans med Julie. Det här ^ var när vi väntade på båten som tjejen skulle komma med.

Le chute Montmorency
På förmiddagen åkte vi hit och tittade på fallet och tog en tur runt i området som var väldigt fint :) Sen skjutsa Julie oss till, inte ett, men TRE shoppingställen som ligger precis bredvid varandra. Där hade vi det kul tills stängning. Härligt att se lite affärer igen! Köpte en kuvertväska till balen, en ny handväska då min nuvarande gått sönder, EN topp och ett par örhängen... Nu sitter säkert mamma och pappa och skakar på huvudet :p Men jag kom faktiskt hem med 40 dollar över (nästan 300kr), hehe stolt.

Det var i slutsats en helt perfekt helg! Är så glad att Marie ville åka med mig, utan henne hade det här utbytesåret inte ens varit hälften så kul :) Nästa helg är det hennes födelsedag också så då ska jag antagligen sova över hos henne :)
Nu ska jag gå och lägga mig, det har hunnit bli sent här. Gonatt!
P.S. Ett jättestort grattis till dig Mormor! Hoppas du fick en fin födelsedag, tänker på dig! Vi ses om 33 dagar ♥ KRAM




Kommentarer
Postat av: EMMA

sv: alltsååå men jaa :D äre bra med dig? när åker du hem? :) kram!

2012-05-30 @ 17:26:44
URL: http://rideofyourlife.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jag är så stolt över dig och din shoppingrunda - Att spåra ibland, det är rätta takter! Att du fick 40 dollar över är väl ett plus antar jag... ;) SHOP TIL YOU DROP GIRLFRIEND! oh snap

2012-05-31 @ 13:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: