Tre Bilder från Montreal

Hejhej!
Nu är jag tillbaka från min lilla resa till Montreal. Ursäkta, men fy fan vilken underbar helg det var! :D Det har varit strålande sol och över 30°C hela helgen. På lördagen var vi hos Emilie, min värdfamiljs dotter, och hennes man. Hon bor verkligen på landet, men ändå bara en halvtimme från stan. Hon har precis köpt ett jättefint ställe där hon har ett stall med fyra hästar! Hann tyvärr inte med att rida. Hela lördagen var jag med henne vid ett annat stall där hon skulle tävla dagen efter så hon tränade och jag gick runt och titta och fota allt möjligt. Vi gjorde inte särskilt mycket i och med att det var så varmt!
Här är hennes ställe, eller det där är stallet med "hagen" bredvid.
Vid stallet. De höll på med en massa tävlingar så jag passa på att fota. Det var riktigt kul att fota hästar ju :) i alla fall på avstånd, när de var nära var de så himla stora :p
Slutade dagen med världens fulaste bränna. Jag gick runt i converse hela dagen så nu är mina fötter helt vinter bleka medan benen fram till fotknölen är någorlunda bruna haha :p
Söndagen åkte vi in till Montreals innerstad och längs vattnet såg vi Cirque du Soleil's tält uppställt på piren och Nicole som alltid velat se dem var jättejättesnäll och bjöd oss på en föreställning! Det var helt OTROLIGT! Satt med vidöppen mun under hela föreställningen. Det var allt från sång och musik till akrobater och gymnaster. Om ni någonsin får chansen att se dem, tveka inte! Tyvärr fick man inte fota inne i själva tältet.
På eftermiddagen var det runt 36°C så man kunde knappt vara ute utan att svättas ihjäl, vi gick runt i ett par affärer och köpte några souvernirer men efter det åkte vi till deras andra dotter, Josianne och åt middag där.
På måndagen var det meningen att vi skulle åka tidigt så att vi inte skulle komma fram så sent men det kom en massa saker i vägen, vi hälsa på Alberts bror, gick en lång promenad med Josianne och tog en sväng förbi en kompis så vi kom inte fram till Rimouski förens midnatt så imorse när väckarklockan ringde var jag liite trött.
Blä vill inte vara tillbaka här, det var så varmt och skönt i Montreal, gick runt i shorts och kjolar varje dag och så kommer man tillbaka till Rimouski där regnet öser ner!
I helgen blir det i alla fall Quebec med Marie! :D
Ska lägga mig tidigt ikväll, börjar med matte.. woopwoop. Gonatt!
Förresten! 9 månader idag :D One to go ;)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Åh det låter helt underbart, så glad att du Dick en sån lyckad helg! Hela 36 grader?!? Det är ju helt bananas, här i Sverige har vi typ 20-25 just nu :P

2012-05-24 @ 10:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: