Januari 2013

Heeeej! 
Alldeles för längesen jag skrev men jag har drunknat i plugget, idre och jobb. Idag är det fredag och jag sitter i mjukiskläder och skriver på en kemilabbrapport, det säger ju lite om hur fartfull min kväll kommer att vara, och resten av min helg för den delen... 
Det måste ju nästan vara en månad sen sist! Herregud nu får jag dåligt samvete.. Aja senaste veckorna har det varit mycket att göra och många att träffa. För exakt en vecka sen taggade vi Idre och satt antagligen i soffan och käkade pizza och planerade kvällen. Sjukt kul resa det där! Lägger upp bilder från de första veckorna av 2013; 
Har i princip levt i stickade tröjor och raggsockor, typ det skönaste som finns! Nu är det ju så jäkla kallt ute också så man kan ju inte ha på sig nåt annat. 
Hängde med Asta-pasta när hon kom och hälsa på i Sverige, däremot ville hon inte så gärna vara med på bild... 
Malin träffade jag häromdan, hade saker att prata om och det slutade med pizza mitt på eftermiddagen helt normalt så där och donken sudae efter det + lite shopping. Fick med mig en sjukt mysig (stickad) tröja som jag egentligen inte behövde men vem kan säga nej när det var rea på rea liksom ;) 
Sen kom den efterlängtade Idre-resan! Vi räknade ner timmarna tills bussen gick och smidde planer alla dagar i veckan. Här är jag och Anna på vägen upp :) (ursäkta sämst instagram-bild)
Vi lyckades ta oss upp tidigt dagen efter och stod i backen redan klockan 9.07! Fett stolta över oss! Det var jättevacker soluppgång och jag fick uppleva svenska fjällen förr första gången som jag kommer ihåg. Det var beyond kallt dock! -25°C!!! Man frös ju innan man ens kommit ur stugan! 
Men det var huuuuur kul som helst att åka bräda igen! Åkte ju ingenting förra året när jag var i Kanada så det var ett tag sen. Jag och Anna åkte från 9 till 14, inte så illa i 25 minus + vind ;) Sittliftarna var stängda första timmen pga extrem kyla så det hjälpte ju inte direkt, så jobbigt att åka knapplift med bräda.. Men underlaget var bra och humöret likaså! 
Käkade pizza till middag och nudlar till frukost, kan inte direkt påstå att vi var så duktiga med matlagningen.. Men sista kvällen gjorde vi iaf tacos och lunch åt vi i toppstugan (de hade god gulaschsoppa haha anna ;))
Känner på mig att någon kommer döda mig lite för den här bilden men tycker den är så sööööt! ♥
En av kvällarna, Matilda var finfin! :) Galen resa för övrigt! 7 timmars buss dit, fest direkt, sova 3 timmar, upp i backen och åker 6 timmar, power nap + mat, fest #2, sova länge, skidor, mat, fest #3, sova, mat, städa och så hem igen. Men nästa år blir det nog Frankrike resan! ;) 
Kom hem från idre och var så tacksam för yoghurt, müsli och en kopp kaffe! 
Hann träffa Saga en massa gånger i Januari, åkte skridskor i kungsan bl.a. Två timmar runt runt runt i armkrok och prata om allt mellan himmel och jord, det var nog en av de bästa dagarna i januari :) OCH imorn fyller denna bruttan 18 bast!!!! HELT SINNESSJUKT! HERREMINJESUSALLTSÅ! Att min lilla plutt Saga ska bli myndig imorn och få göra massa tokiga saker, jag kan inte få in det i huvudet. Att jag fyller 18 om 158 dagar är lika sjukt det, jag känner mig lika ung och dum som förra året liksom. Hon ska i alla fall ha det BÄST imorn! 
 
Det var lite av min januarimånad det! Är på lite blogghumör ikväll, kanske skriver lite senare igen. Puss så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: