En hög med glitter

Hejj!
Inga roliga inlägg på sistone, nu med julen är det alltid så mycket som händer hela tiden så har varken tid att fota eller skriva. Men nu har jag i alla fall hunnit ta lite bilder på på vår julgran! Det är massvis med färger, massvis med dekorationer och massvis med glitter, därav rubriken. Men det känns inte som om det är jul i övermorgon. Vi har snö, granen, julmusik, billiga hollywood julfilmer, pepparkakor och pepparkakshus men ändå känns det inte som jul... Blir ingen riktig jul i år men då får vi bara fira det ännu mer nästa år istället! :D
Skolan de sista dagarna är okej, halva skolan har redan åkt på semester (okej jag överdriver kanske lite..) och på de flesta lektioner leker vi lekar eller kollar på film. Förrutom på franska lektionen där vi spenderade tre timmar till att läsa och skriva bokrecensioner... Men imorn blir det bild, idrott, film och mer lek. Ska göra en kompis sällskap och ha på mig mjukisbyxor imorn så hon inte känner sig så ensam haha :p Åh så skönt :)) Sen är det äntligen JULLOV! :D
Jag var hos Marie ikväll och bakade ett pepparkakshus och lekte med hennes nya hund, gud vad han kunde hoppa, får de aldrig slut på energi? :p Huset blev jäääättefint (läs: ironisk...) haha ne men vi sa det att la maison n'est pas belle mais c'est fait avec beaucoup d'amour :) Jag lägger upp bilder på vårt mästervärk imorn om jag har tid.
Min hög med glitter


Hitta en liten lista på en annan blogg där man ska välja ena eller andra

Pepparkakor – Lussebullar 
Ischoklad – Knäck
Köttbullar – Prinskorv
Julkorv – Julskinka
Lax – Sill
Revbensspjäll – Janssons frestelse
Ris a la malta – Risgrynsgröt
Rullsylta – Pastej - tycker inte om något av det
Glögg – Julmust
Ge –hehe gillar båda :)
Hemma – Borta 
Utomlands – Sverige
Mysteriet på Greveholm – Deiselråttor och sjömansmöss
Plastgran – Äkta Helt klart!
Vad tycker ni?

Ojdå nu har klockan på något magiskt vis redan hunnit bli midnatt... Godmorgon på er där hemma! :D
Nu ska jag illa kvickt hoppa i säng, Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: