24 Augusti 2011

Hejj!

Landade i Kanada igår runt midnatt, svensk tid och blev hämtad av Nicole på den minsta flygplatsen jag någonsin sett. Nicole är verkligen hur gullig som helst! Hon försäkrade mig om att dom kommer att ta hand om mig och älska mig som om jag vore deras 7e barn! :) Men usch vad jag grät igår, hade jättesvårt att hålla tillbaka tårarna på flygplatsen och ombord på flyget. Satt på flyget sammanlagt 11 timmar och då är det svårt att inte sitta och tänka på dom där hemma och längta hem en smula eller i mitt fall jättemycket. Det är som svårast när man är ensam och inte har något att göra då flyger tankarna iväg…

Huset jag bor i är helt okej, typiskt franskt, mycket prylar överallt, mycket färg och heltäckningsmattor. Men jag har eget rum, eget badrum och en mjuk säng och det är jag väldigt glad för! Det är jättevackert läge här, det ligger precis vid vattnet och det känns verkligen som om man är vid världens ände när man tittar ut över "horisonten" men ibland om det är klart kan man se över till andra sidan. Men när solen ligger på är det superfint! Jag ska ut med Nicole senare på en promenad, då kanske jag tar med mig kameran och fotar lite.

Albert har jag inte pratat så mycket med men han verkar också schysst, han är mekaniker och idag var vi där han jobbar och bara kolla runt och det luktade så gott, bensin och verkstad! :p Sen åkte vi runt i staden, det tog typ 10 minuter och sen släppte Nicole av mig vid ett shoppingcenter som bara ligger 7-8 minuter bort och dom hade typ allt man kan tänkas behöva så det blir grymt!


Sminkbord

Mitt rum och den fina katten :)

Nu ska jag hjälpa Nicole lite med maten. Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: effie

Åh, ditt rum ser rätt så mysigt ut ändå och aaaaww vad avundsjuk jag är på att du "har" en katt! Åååh vad mys :D

2011-09-09 @ 17:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: